Kokoomuksen uudet valtuutetut

Kullervo Lehtonen, 1.varajäsen
Erkki Räsänen, 2. varajäsen
Antti Nurmi, 3. varajäsen

Kokoomus nousi maan suurimmaksi puolueeksi 20.7 %:n kannatusosuudella.

Kokoomus Lappeenrannassa kiittää kunnallisvaaleissa äänestäneitä.

Kokoomus nousi maan suurimmaksi puolueeksi 20.7 %:n kannatusosuudella. Vaalityö Lappeenrannassa tuotti kolmannen sijan 19.4 %:n osuudella ja antoi Kokoomukseen 10 valtuustopaikkaa. Pudotusta vuoteen 2012 oli 1.7 % ja koko Etelä-Karjalassa pudotusta edellisiin vaaleihin oli 1.9 %:a. Puolueiden välisissä neuvotteluissa Myö ry:n kolme valtuutettua ja kaksi varavaltuutettua liittyi Kokoomuksen valtuustoryhmään kasvattaen näin valtuustoryhmän 18 jäseniseksi.

Uusi valtuusto aloittaa toimintansa 5.6. 2017. Valtuustoon valittiin Jukka Kopra, Jyri Hänninen, Helena Puolakka, Tommi Vasama, Markus Iitiä, Tuula Lindh, Heikki Järvenpää, Päivi Löfman, Joonas Grönlund ja Juha Kemppinen ja heidän varajäsenet Kullervo Lehtonen, Erkki Räsänen, Antti Nurmi, Vesa Koskenvirta, Emma Multanen, Veli Matti Virolainen, Eeva-Maria Pykäläinen, Samuli Urpalainen, Sami Jokelainen ja Miia Asikainen. Heistä kolme ensimmäistä kuuluu Kokoomuksen valtuustoryhmään. Kokoomuksen ryhmään siirtyneet Myö ry:n valtuutetut ovat Juha Härkönen, Leena Kohvakka-Turja ja Petri Pulkkinen sekä varavaltuutetut Marko Vainikka ja Arja Ylä-Outinen.